fbpx

Top platforme de Freelancing

Top platforme de Freelancing

Salut și bine te-am găsit pe blogul Digital Days. Eu sunt Daniel și mă gândeam să-ți spun cum să faci bani de acasă dacă tot e #staiacasă. Te-ai gândit vreodată să devii un freelancer în marketing digital? Îți voi spune mai multe despre această opțiune, ca o alegere uimitoare pentru tine să crești profesional, să dezvolți noi abilități, să-ți extinzi rețeaua și să te îndrăgostești de munca pe care o faci.

1. Ce este un freelancer în marketing digital?

S-ar putea să fii surprins când îți spun că poate fi oricine de oriunde. Poate fi un tânăr de 18 ani la începutul carierei sale sau un cineva de 40 de ani care vine din inginerie tehnică. Freelancing-ul în sine este un stil de viață pe care oricine îl poate adopta în orice moment al vieții și carierei sale și contează cum și unde îl faci, nu trecutul tău, școala, locurile de muncă sau companiile în care ai lucrat.

Un freelancer în marketing digital este un profesionist cu multiple abilități, de la conținut și redactare la rețelele de socializare, optimizarea motoarelor de căutare, crearea de reclame, crearea de site-uri web, construirea strategiilor și design. Marketerii digitali sunt peste tot pe internet – sunt angajați în comunitățile online, se alătură conversațiilor pe LinkedIn, împărtășesc conținut excelent pe Facebook și încearcă să facă orice pot pentru a se asigura că clienții lor își ating obiectivele (vânzări, generarea de oportunități, întâlniri, apeluri).

2. Ce abilități ar trebui să aibă un freelancer în marketing digital?

În primul rând, stabilește-ți exact așteptările. Freelancerii aleargă uneori în cerc făcând o mulțime de lucruri. Uneori se ajunge la situații în care totul este haos – există un tweet pe jumătate scris, câteva paragrafe ale unui articol, câteva piese de design lăsate în coșul de gunoi, o întâlnire cu clienții. Poți deveni un expert în marketing, învățând toate tipurile de abilități sau alege ceva în care să te specializați.

Marketing prin e-mail

Unii dintre noi urăsc cu adevărat e-mailurile. Personal sunt chiar obosit de ele. Recunosc că într-o zi dau mai mult Report as spam decât Reply. Acesta este motivul pentru care marketerii trebuie să deprindă acele aptitudini pentru construirea newsletter-ului perfect. Este o abilitate foarte necesară. În calitate de freelancer, îți vei îmbunătăți foarte mult abilitățile de redactare, care se vor dovedi utile și în alte domenii ale activității tale.

Câteva dintre elementele de bază pe care trebuie să le înveți sunt următoarele:

  1.       Solicită disponibilitatea de a primi e-mailuri (Nu uitați de GDPR)
  2.       Găsește aplicația dorită cu care să lucrezi (Sendgrid, Mailchimp etc.)
  3.       Stăpânește titlul perfect
  4.       Asigură-te că ai un CTA puternic
  5.       Curăță lista, dacă persoanele sunt inactive

Content Marketing și SEO

Dacă ești un maestru al cuvintelor și dacă tastezi repede, poți să sari această parte. Content Marketing-ul este peste tot, de la panouri publicitare, articole, site-uri web. După părerea mea, acesta este una dintre cele mai utile abilități pentru orice freelancer. Vă recomand să consultați platforma celor de la HubSpot pentru a afla mai multe despre Content Marketing. 

De asemenea, va trebui să înțelegi ce înseamnă SEO, cum să creezi link-uri cu alte bloguri, să te plasezi pe prima pagină a Google, să optimizezi viteza site-ului. Este o muncă grea și constantă, dar se plătește foarte bine: 500 $ / lună.

Google Analytics

Nu îmi place să lucrez cu date sofisticate de unul singur, dar în lumea marketingului digital trebuie să faci acest lucru. Trebuie să măsori totul. Acest lucru este unul dintre cele mai importante deoarece datele reprezintă totul. În mod ideal, analiza pe care o faci ar trebui să fie împărțită în trei etape – obținerea datele, analiza lor, iar mai apoi interpretarea acestora. Luarea deciziilor bazate pe date ar trebui să fie unul dintre cei mai importanți piloni și valori ale fiecărui marketer.

Facebook, Google Ads și Social Media

Facebook Ads Manager este uimitor, dar o mulțime de companii mici consideră că este foarte complicat. Există o mulțime de IMM-uri care caută pe cineva care să gestioneze aceste anunțuri publicitare și aceasta cu siguranță nu este o muncă cu normă întreagă.

Eu aș spune că este vorba mai mult despre monitorizarea anunțurilor și de a te asigura că le optimizezi în mod constant.

Recunosc că prima dată când m-am uitat la Ads Manager am văzut un puzzle complicat și abia am reușit să-l înțeleg. După un pic de cercetare, am înțeles de unde să încep, am găsit cele mai bune sfaturi și apoi l-am ales ca unul dintre principalele platforme pentru strategia mea de marketing.

Crearea de reclame bune este un lucru esențial. Va trebui să stăpânești atât partea de design, cât și redactarea. 

4 sfaturi pentru a-ți găsi următorul client în calitate de freelancer:
  1.       Optimizează-ți profilul LinkedIn cu cele mai bune cuvinte cheie și o descriere clară.

Linkedin este un loc uimitor pentru a căuta noi clienți, pe lângă zeci de alte piețe. Asigură-te că îți optimizezi profilul Linkedin cu toate detaliile necesare pentru a viza exact tipurile de clienți pe care îi cauți.

Câteva sfaturi pentru optimizarea profilului tău:

  • Completează fiecare secțiune
  • Adaugă o fotografie de copertă sugestivă(vorbind la un eveniment, ghidând pe cineva sau lucrând)
  • Crează o adresă URL personalizată
  • Obține recomandări de la clienții trecuți
  • Optimizează-ți profilul pentru motoarele de căutare cu cuvinte cheie care se potrivesc cu descrierea ta, de exemplu – Digital Marketing Freelancer, expert în SEO
  • Prezintă-ți munca, rezultatele și numerele!
  1.       Adu valoare într-un mod gratuit la început

Este nevoie de timp, dar este benefic fără îndoială. Accesează mai multe grupuri Facebook / LinkedIn (sau chiar profilul tău) și oferă oamenilor ajutorul tău în orice problemă de marketing (pentru care ai o rezolvare).

După aceea, vei avea oameni care te pot recomanda sau introduce altor companii care au nevoie de un profesionist ca tine.

  1.       Implică-te în conversații

Dă feedback persoanelor care crezi că își pot îmbunătăți pagina de Facebook a companiei sau profilul Instagram. Scrie-le un mesaj personalizat cu câteva lucruri pe care le pot îmbunătăți cu ușurință pentru a obține o mai bună atingere și conversie a produsului lor.

Există o mulțime de greșeli pe care mai multe branduri le fac în continuare:

  •         O descriere greșită a profilului
  •         Fără CTA în pagină
  •         Poză de profil de calitate scăzută
  •         Nicio fotografie captivantă
  •         Anunțuri slabe
  1.       Alătură-te grupurilor Facebook 

Poziționează-te ca și consultant de marketing digital independent și asigură-te că oamenii te înțeleg. Poți începe prin a împărtăși cele mai recente știri despre social media în grupurile Facebook din care faci parte. În acest fel, numele tău apare mai des decât celălalte – implică-te, vorbește, pune o întrebare și urmărește oamenii pentru a te asigura că vei stabili o conexiune personală.

Încă o idee care necesită mult timp, dar care aduce rezultate bune, este pornirea propriului curs pe una dintre cele mai populare platforme precum Udemy sau Skillshare. În afară de dovedirea expertizei tale și de a obține credibilitate, vei face ca oamenii să te cunoască, să primești oportunități ca vorbitor sau interviuri.

8 Cele mai bune site-uri freelance pentru marketeri digitali:
  1.       Upwork

Upwork este o platformă care oferă oportunități de freelancing în multe domenii. Când vine vorba de implicarea într-un proiect de freelancing, algoritmul sofisticat Upwork evidențiază proiectele cele mai potrivite pentru tine. 

Cum obții proiecte de la clienți prin Upwork?

Crează-ți propriul profil de freelancer pentru a-ți prezenta afacerea. Trimite o propunere convingătoare clientului tău, bine scrisă și fără erori. În aceasta trebuie să îți precizezi punctele forte și abilitățile.

Cum poți avea succes și să crești cu Upwork?

Fii receptiv la nevoile clientului. Arată excelență în comunicarea cu clienții. Exprimă-ți clar abilitățile și termenele.

Cum rămâne cu plata la Upwork?

Beneficiezi de protecție avansată pentru plată. Toate facturile și plățile se realizează prin Upwork. Pentru lucrul pe oră, trebuie să trimiți orele de lucru prin Upwork. Pentru joburile cu preț fix, trebuie să setezi repere, iar fondurile sunt eliberate prin intermediul funcțiilor escrow Upwork.

Ce taxe sunt percepute pentru freelanceri?

Se percepe o taxă de serviciu independent care este luată ca procent din câștigurile tale din Upwork. Este o taxă care se bazează pe facturarea pe durata vieții cu fiecare client:

20% pentru primii 500 USD facturați clientul tău.

10% pentru totalul facturărilor cu clientul tău între 500,01 și 10,000 USD

5% pentru totalul facturărilor cu clientul tău care depășesc 10,000 USD

De exemplu, dacă ești de acord cu un preț de 1,000 de dolari pentru un proiect cu un client nou, ți se va factura 20% la primii 500 $ și 10% la restul de 500 $.

  1.       Guru

Guru este un site web exclusiv pentru freelancing cu sediul în Pittsburgh, Pennsylvania, SUA. Guru are o secțiune numită „Găsiți un loc de muncă”. Aici vei găsi diferite categorii de locuri de muncă. Poți selecta categoria în funcție de abilitățile tale.

Are o secțiune exclusivă pentru vânzări și marketing. Aici găsești o mulțime de proiecte postate de persoane fizice. Poți prelua task-urile pe care consideri că le poți face.

Cum ești plătit?

Guru oferă trei modalități de plată. Acestea sunt: Plătiți după o anumită perioadă de timp, Plătiți pe baza task-urilor, Plătiți pe oră. Plata se face folosind SafePay.

  1.       Peopleperhour

Peopleperhour este un site web independent din Marea Britanie. Scopul acestuia este de a ajuta pe freelanceri să-și construiască afacerea de la început și să devină independenți din punct de vedere financiar și profesional.

Pentru a deveni freelancer în PeoplePerHour, trebuie să aplici pentru o certificare. După ce obții aprobarea, vei avea acces la o serie de proiecte din partea comunității internaționale de clienți.

Al doilea pas constă în construirea unui profil care să-i determine pe clienți să-ți ofere încredere. Marele avantaj al acestui site web este că poți colabora simultan cu clientul în timp ce lucrezi la proiectul său.

  1.       Fiverr

Fiverr este o piață online care oferă servicii freelance. Compania are sediul în Tel Aviv. Găsirea unui loc de muncă cu Fiverr se face cu trei pași: spui ce știi să faci, livrezi munca, iar în final ești plătit.

Cât costă să lucrezi la Fiverr?

Înscrierea la Fiverr este gratuită. Nu există abonament sau taxe necesare pentru listarea serviciilor. Poți păstra 80% din fiecare tranzacție.

Cum tarifezi serviciul?

Prin intermediul pachetelor Gig poți seta prețurile între 5 și 995 USD. Îți poți oferi serviciul în trei versiuni, la trei prețuri diferite.

  1.       Flexjobs

Cu Flexjobs poți găsi adevăratele locuri de muncă la distanță, freelance, part time și flexibile. 

Care este prețul Flexjobs pentru solicitanții de locuri de muncă?

Pentru început, un abonament cu Flexjobs îți oferă:

  • Acces nelimitat la fiecare loc de muncă pe care îl găsește
  • Beneficiezi de teste de abilități pentru a vă stabili și comercializa abilitățile cu angajatorii.
  • Obții sfaturi de căutare de locuri de muncă, resurse și oferte care te ajută să îți eficientizezi căutarea.
  • Poți avea acces la crearea propriului profil pentru a putea fi angajat cu ușurință de către angajatori.
  • Vei primi alerte prin e-mail atunci când sunt postate joburi noi 
  • Obții un portofoliu personalizat pentru a crea o impresie deosebită în rândul angajatorilor

Accesul la Flexjobs se bazează pe trei abonamente și anume 14,95 USD pe lună,  29,95 USD trimestrial sau oferta de 49,95 USD pe an, unde economisești 72% pentru 12 luni de acces nelimitat.

  1.       CloudPeeps

CloudPeeps, lansat în 2015, este o comunitate, un marketplace și o platformă care permite freelancerilor și întreprinderilor să funcționeze cât mai bine.

CloudPeeps are trei planuri de prețuri pentru cei care doresc să găsească un loc de muncă și să își gestioneze afacerea. Planurile de prețuri sunt gratuite, standard și plus. 

  1.       Crowdsource

CrowdSource este o platformă online care oferă clienților acces la o forță de muncă calificată și scalabilă.

Serviciile oferite de CrowdSource sunt:

  • Soluții de redactare cu privire la articole, bloguri, ghiduri de cumpărare, descrieri de produse
  • Moderarea comentariilor, imaginilor, analiza sentimentelor și procesare video
  • Transcriere

Cum ai access la proiecte în CrowdSource?

În primul rând ești instruit și testat. După aceea vei putea vizualiza doar sarcini pentru care ai obținut o calificare. 

  1.       LinkedIn Profinder

LinkedIn Profinder oferă lucrări de freelancing exclusiv în marketing, consultanță în afaceri, scriere și editare. Ca freelancer ești numit Profinder în LinkedIn. 

Cum devii Profinder?

În primul rând, devii membru pe LinkedIn urmând să faci o solicitare pentru serviciile de care ai nevoie. Apoi, va trebui să aștepți o solicitare din partea clientului care să corespundă expertizei tale. Dacă acesta este găsit, vei fi anunțat prin e-mail.

În al doilea rând, trebuie să răspunzi în termenii tăi, adică dacă ești interesat de solicitarea clientului, atunci îi poți răspunde cu o scurtă propunere. De asemenea, clientul primește acces complet la profilul tău LinkedIn.

În al treilea rând, dacă oferta ta se potrivește nevoilor membrilor, vă vor contacta și vor începe o conversație.

Știu că acest articol este lung și conține foarte multe informații, însă sunt convins că cel puțin o platformă din cele menționate ți-a atras deja atenția. Nu mai sta pe gânduri. Ne vom întâlni din nou curând.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *